Zodra je je businessaccount hebt gemaakt kun je gesponsorde pins aanmaken. De doelgroep van een gesponsorde pin is samen te stellen op basis van interesses, trefwoorden en demografische gegevens. Zo kun je heel specifiek instellen aan wie de advertentie wordt vertoond.
Pinterest maakt gebruik van een CPC-model als het gaat om de kosten van je advertenties. Bij het instellen van je budget zijn er twee opties waar je uit kunt kiezen: dag budget en looptijd budget. Met een dag budget - het zit hem eigenlijk al in de naam - kun je per dag bepalen hoeveel je uitgeeft aan een advertentie. Met een looptijd budget bepaal je het totale budget dat je van het begin tot aan het einde van je campagne wilt uitgeven. Daarnaast bepaal je zelf ook hoe hoog je biedingen zijn en wat je maximaal per klik wilt uitgeven. De resultaten van deze advertenties zijn eenvoudig in te zien via het Pinterest Business dashboard.
Met de bovenstaande stappen kun jij Pinterest inzetten om jouw webshop te promoten en ben je misschien al wel begonnen met het bedenken van advertenties. Zorg dat je Pinterestaccount actief blijft, post regelmatig nieuwe pins of maak nieuwe borden aan. Zo blijft je account groeien en word je bereik alleen maar groter.