Om te beginnen is het handig om te weten welke marktplaatsen binnen de modesector het meeste verkeer hebben. De grootste marktplaats, op internationaal niveau, vind je Zalando. Zalando is een platform dat meer dan 134 miljoen bezoeken per maand ontvangt. Hoewel het begon met alleen focus op schoenen, is Zalando door het verleggen van deze focus enorm groot geworden met kledingmerken en accessoires voor kinderen en volwassenen. Zalando verkoopt tegenwoordig aan meer dan 17 landen in Europa.
Ook Amazon is een optie. Kleding is een van de populairste categorieën op Amazon. Alleen al in 2021 werd voor bijna 40 miljard dollar aan kledingproducten verkocht via Amazon.
Daarnaast heb je de marktplaats Miinto. Dit is geen gewoon platform zoals er veel online te vinden zijn. Het is een modecollectief gecreëerd door modeliefhebbers voor alle consumenten die een hoog serviceniveau en een persoonlijke online ervaring willen, vergelijkbaar met die in traditionele modeboetieks. Het Miinto concept is gebaseerd op samenwerkingen met (web)winkeliers en merken. Zij bieden de mogelijkheid om online te gaan en jouw doelgroep uit te breiden terwijl je profiteert van Miinto's digitale marketing en technische expertise.
Onder de meest prominente marktplaatsen vind je tegenwoordig ook Spartoo, gekenmerkt door de verkoop van merken uit het midden- en topsegment tegen lagere prijzen dan bij andere online winkels. Spartoo trekt daarom vooral klanten met een hoge prijsgevoeligheid aan.