Naast Facebook en Instagram wil je waarschijnlijk ook op andere social media netwerken actief zijn met jouw webshop. Sommige sociale netwerken werken beter voor jouw shop dan anderen, iets wat je naar verloop van tijd vanzelf zal ontdekken.
Wanneer je bijvoorbeeld visueel aantrekkelijke producten verkoopt, of een merk voert dat een bepaalde levensstijl uitstraalt, kan een op foto’s gericht social media platform zoals Pinterest ook een goede optie zijn om actief op te zijn met jouw webshop. Meer weten over hoe je het meeste uit Pinterest haalt? Lees dan de blog die we hier over schreven. Ben je juist van plan om veel video content te maken en online te plaatsen? Denk dan eens aan het claimen van een gebruikersnaam op YouTube zodat je via je eigen YouTubekanaal video’s kunt publiceren. Benieuwd hoe je video zo optimaal mogelijk inzet om de conversie van jouw webshop te verhogen? Check dan deze blog die we hier over schreven.
Onthoud dat het bijhouden van social media kanalen veel tijd en inzet kost, dus kies alleen netwerken die goed op jouw shop of merk aansluiten en waarvan je weet dat je de tijd hebt om ze te onderhouden. Wanneer mensen zien dat jouw laatste post bijvoorbeeld een jaar geleden is geplaatst, kunnen ze hierdoor twijfelen aan de betrouwbaarheid van jouw webshop omdat je inactief lijkt.