“Social media is voor ons het perfecte marketingkanaal”, zegt Carlijn direct. “Zo zijn we ook bekend geworden bij alle teckel(fan)clubs. De groep teckelfans is zo ontzettend groot, daar lijkt geen einde aan te komen. En iedereen kent elkaar. Veel mensen zijn lid van specifieke groepen op Facebook, dus als je daar eenmaal wat naamsbekendheid hebt, verspreidt het zich als een lopend vuurtje.”
“Maar natuurlijk is het geen kwestie van enkel af en toe een berichtje plaatsen in een teckelgroep. Ik wist al snel dat ons bedrijf een echt social media bedrijf zou worden omdat onze producten zich daar perfect voor lenen en onze doelgroep hierop aanwezig is. Vaak hebben de teckels van onze klanten zelfs eigen social media profielen. Het onderhouden van de social media pagina’s van Hashteckel vergt veel tijd, maar dat vragen onze volgers ook van ons. Ze willen grappige foto’s zien van onze Teckel, of sneak peeks van nieuwe kleding, nieuwe producten in de winkel en ga zo maar door.”
“Waar het inmiddels een beetje naartoe is gegroeid, is dat mensen speciaal voor bepaalde producten zoals jassen of tuigjes naar onze fysieke winkel komen. Maar dat is niet het enige, mensen komen ook echt voor mij persoonlijk omdat ze zich zo persoonlijk betrokken voelen bij alles wat ik deel. Ze komen de winkel in, begroeten Beer en vragen of ik een fijne vakantie heb gehad. We hebben echt een hele betrokken doelgroep en veel klanten voor het leven. Daar zijn we enorm dankbaar voor.”
“We hebben trouwens ook wel eens Google Ads geprobeerd, maar dat leverde niets op. We staan organisch al op nummer één in Google omdat we de SEO vanaf de start goed hebben ingericht en dat werpt z’n vruchten af. Er gaat veel tijd in zitten, maar omdat we weinig concurrenten hebben loont het enorm.”