Sfeerfoto’s kunnen heel goed de impressie overbrengen over welk gevoel het product kan geven. Wat bijvoorbeeld heel goed werkt is het tonen van de kleding op modellen, nog beter op verschillende modellen. Dus in plaats van alleen de maat M op een model laten zien kun je ook tonen hoe maat XS of XL valt. Wanneer mensen glimlachen wanneer zij de kleding dragen op de foto wordt dit vaak onbewust met elkaar geassocieerd. Bezoekers zullen wellicht denken ‘Deze dame kijkt heel blij en ze draagt een super leuk jurkje’ hierdoor worden de positieve aspecten met elkaar gelinkt. Een ander idee voor wanneer je zonder modellen ook een sfeerfoto wilt creëren, is om wanneer je bijvoorbeeld zwemkleding verkoopt deze dan te fotograferen op een strand. Leg de zwemkleding dan bij een strandtas of een laken op het zand. Dit geeft de sfeer mee van waar het product voor bedoeld is en zo breng je de sfeer ook weer over bij je bezoekers.
Het is goed voor de klantbinding en het vertrouwen op jouw webshop, wanneer je foto’s deelt waar tevreden klanten jouw kleding dragen. Deze foto’s zijn simpel te verkrijgen via social media. Bijvoorbeeld door mensen een hashtag te laten gebruiken zodat jij de foto’s via deze hashtag snel kunt vinden. Of je kunt een winactie houden op social media waarbij zij de kans krijgen om op jouw webshop getoond te worden. Je kunt er ook voor kiezen om een kaartje bij in je verpakking te doen waarop je de klant vraagt om een foto met het product te delen. Via social media is het ook mogelijk om producten in foto’s te linken naar jouw online kledingwinkel.