Mensen lezen een webpagina allemaal hetzelfde, namelijk volgens een F-patroon. Mensen beginnen met het lezen van de eerste alinea, slaan vervolgens een stukje over en gaan dan naar de volgende alinea. Vaak haken mensen al halverwege de pagina af en scrollen ze door naar beneden. Nu je weet dat mensen volgens dit patroon lezen, kun je hierop inspelen door je content logisch en slim te plaatsen. Volgens het zogenoemde Z-patroon ondernemen mensen vervolgens actie. Bij dit patroon lezen mensen het bovenste gedeelte en het onderste gedeelte van de pagina zorgvuldig. Hierbij komt het maken van de eerste indruk terug.
Een bezoeker krijgt zo’n eerste indruk van links naar rechts bovenin de pagina waar naar waarschijnlijkheid jouw logo en menu te zien zijn. Deze worden vaak aandachtig bekeken. Hoe verder de bezoeker in de ‘Z’ zit, hoe meer aandacht er verloren gaat. Aan het einde van de pagina, dus onderaan, is het verstandig om een call to action te plaatsen omdat mensen geneigd zijn op het einde actie te ondernemen.