Als jouw webshop eenmaal live is, is het belangrijk om te blijven optimaliseren. Probeer constant jouw content en promotie bij te schaven op basis van de behoeften van jouw doelgroep. Zie je dat bepaalde producten weinig worden verkocht of dat bezoekers niet eens op die productpagina belanden? Kijk of je het product aantrekkelijker kan maken, of overweeg om het product niet meer aan te bieden.
Vergeet verder de seizoenen niet. Het komt niet professioneel over wanneer het zomer is en jouw herfstcollectie nog op jouw webshop te vinden is. Je kunt artikelen die je niet hebt verkocht natuurlijk wel in de uitverkoop doen, maar ook zo’n uitverkoop kent natuurlijk grenzen. In de zomer een winterjas kunnen kopen in de uitverkoop voelt ook vreemd. Houd jouw voorraad dus goed bij en pas deze aan op basis van de verschillende seizoenen.
Daarnaast kun je starten met bloggen als jouw webshop eenmaal live is. Bloggen zorgt namelijk voor meer verkeer naar jouw webshop omdat het goed is voor de SEO. Maar bloggen helpt niet alleen om de online zichtbaarheid van jouw shop te vergroten, maar het is ook de perfecte plek om verhalen te delen, contact te leggen met jouw klanten en vertrouwen en loyaliteit te creëren.