Een geschikte en erg goedkope manier om jouw klanten te bedanken is door het schrijven van een gepersonaliseerd bedankbriefje. Zo laat je zien dat er achter de schermen mensen zijn betrokken bij de bestelling van een klant.
Bedankbriefjes zijn effectief omdat je ze niet meer vaak ziet. Denk aan de laatste keer dat je zelf een handgeschreven brief hebt verstuurd, in plaats van een e-mail of een Facebookbericht. Via internet kun je ongelooflijk efficiënt communiceren, maar een handgeschreven kaart gaat verder dan het kortstondige en ietwat afstandelijke karakter van communicatie via een e-mail. Het is iets tastbaars en heeft meer betekenis.
Houd deze vijf tips in je achterhoofd bij het schrijven van de perfecte bedankbrief:
- Gebruik hoogwaardige en unieke kaarten die passen bij jouw merk of bedrijf
- Gebruik de naam van de klant en personaliseer de kaart
- Zeg bedankt en wees specifiek over waarom je het bedankbriefje verstuurt
- Wees bedachtzaam - verwijs naar een gesprek of ander contactmoment waaruit blijkt dat deze kaart specifiek voor deze klant is bedoeld
- Sluit de kaart warm maar professioneel af (Nogmaals bedankt, warme groeten, vriendelijke groeten, etc.)