Het is belangrijk om je voorraad voor de decembermaand op orde te hebben om teleurstelling te voorkomen. Het is voor klanten natuurlijk niet leuk om er achter te komen dat een product niet op voorraad is zodra ze deze in de winkelwagen willen plaatsen. Zorg er dus voor dat de producten die je toont op jouw webshop ook daadwerkelijk op voorraad zijn of toon duidelijk de verwachte levertijd.
Verder is bezorging extra belangrijk tijdens de feestdagen. Neem Sinterklaas als voorbeeld, ouders die cadeaus voor hun kinderen bestellen ontvangen deze misschien liever in de avonduren als hun kinderen slapen. Het is daarom fijn voor klanten wanneer ze zelf het bezorgtijdstip kunnen aangeven. Daarnaast is het ook slim om de uiterlijke besteldatum goed te communiceren naar je klanten. Duurt de bezorging standaard 3 werkdagen? Vermeld dan op jouw webshop dat bestellingen die geplaatst worden voor datum X, op tijd bezorgd zullen worden. Vergeet niet dat de decembermaand voor bezorgdiensten een enorm drukke periode is waardoor pakketjes langer onderweg kunnen zijn. Houd hier rekening mee wanneer je de uiterlijke besteldatum communiceert naar klanten.