Als je een webshop runt, is één van de grootste uitdagingen de online vindbaarheid. Want hoe ga je er voor zorgen dat klanten jouw webshop en producten in Google zien en dus bij jouw webshop een aankoop doen? Verschillende aspecten van SEO (Search Engine Optimization) spelen hierin een rol. Van URL structuur tot interne links en SEO-vriendelijke webteksten.
Een webshopplatform biedt je normaliter genoeg mogelijkheden om de basis SEO-instellingen goed in te regelen, zodat je hierop zelf verder kunt bouwen. Helaas kun je op dit gebied bij Lightspeed by Ecwid tegen problemen aan lopen, helemaal als je een meertalige webshop hebt. Zo kun je problemen ondervinden met duplicate pages en canonical links en met URL structuren die te wensen overlaten.
Het platform van CCV Shop biedt talloze SEO-mogelijkheden. Zo kun je de metagegevens invullen, in alle titels en beschrijvingen zoekwoorden verwerken en ook iedere pagina een unieke url geven (SEO alias). Met de SEO-analysetool van CCV Shop kun je bovendien snel grote en kleine SEO-verbeteringen vinden die het aantal bezoekers kunnen verhogen en zo de conversie stimuleren. Je ziet namelijk binnen enkele seconden de resultaten van de SEO-scan, waarna je direct optimalisatie tips krijgt voor jouw webwinkel en hiermee aan de slag kunt.
Wijzig je een SEO-alias? Dan is het wenselijk dat de oude alias doorverwijst naar de nieuwe, waarmee je voorkomt dat de ranking van jouw webshop in zoekmachines daalt omdat links niet kloppen. Met de ‘Automatische redirects’ instelling binnen CCV Shop regel je dit eenvoudig in.
Wil je ook in het buitenland verkopen en dus een meertalige webshop opzetten? Dat regel je eenvoudig met de ‘Meertalige webshop’ functionaliteit binnen het CCV Shop platform. Je voegt eenvoudig meerdere talen toe aan jouw webshop waardoor je op hetzelfde domein jouw webshop in diverse talen kunt aanbieden. Uiteraard beheer je jouw meertalige webshop vervolgens vanuit één onderhoudspanel. Wel zo makkelijk.