Durf om feedback te vragen aan je klanten. Vraag of ze je willen helpen met het verbeteren van jouw producten en dienstverlening. Dit kun je bijvoorbeeld doen door na elk persoonlijk contact en verkoop een e-mail te sturen waarin je je klant vraagt een review achter te laten. Of vraag feedback aan het einde van een chatsessie als je deze contactmogelijkheid op je webshop aanbiedt. Zeker als het contact hen daadwerkelijk heeft geholpen met een vraag of een probleem zijn mensen eerder geneigd om een beoordeling te geven. In de CCV Shop App Store vind je diverse apps, zoals Feedback Company en Kiyoh, die je kunnen ondersteunen bij het (automatisch) vragen van feedback.
Niet alleen reviews van je eigen klanten zijn waardevol. Maar kijk eens op websites van concurrenten en markplaatsen naar reviews van producten die jij ook verkoopt. Waarom geeft iemand een positieve review? En minstens zo belangrijk, waarom wordt een minder goede review gegeven? Je ideale klant geeft jou zo op een presenteerblaadje wat ze belangrijk vinden.
Bij het vragen om feedback kun je onderscheid maken tussen productreviews en webshopreviews. De productreviews kun je ook gebruiken om de productbeschrijvingen van jouw producten te verbeteren. Verkoop je bijvoorbeeld schoenen en krijg je vaker terug dat bepaalde schoenen te klein uitvallen? Geef in de productbeschrijving dan het advies om de schoenen een maatje groter te bestellen.