E-mailmarketing is een goede manier om klanten aan te trekken en te behouden. E-mail mag dan een van de oudste vormen van marketing zijn, het is met een ROI van 3800 procent ook de meest effectieve. Je leest het goed: achtendertighonderd procent. Dat betekent dat je er voor iedere euro die je erin stopt, 38 euro terugkrijgt. Vraag potentiële klanten dan ook om zich aan te melden voor jouw e-maillijst via social media of rechtstreeks via jouw webshop. Zodra mensen zich hebben aangemeld voor jouw nieuwsbrieven, kun je ze aanbiedingen, productlanceringen of andere waardevolle content sturen om een relatie met ze op te bouwen en om de verkoop of een herhaalaankoop te stimuleren. En het mooie is: met diverse e-mail tools kun je eenvoudig geautomatiseerde e-mailmarketingcampagnes maken, zodat je hieraan niet onnodig veel tijd kwijt bent.
Heb je nog geen webshop en wil je meer weten over het starten ervan? Met onze webwinkelsoftware kun je snel en eenvoudig jouw eigen webshop openen en van jouw droom werkelijkheid maken. Start een gratis proefperiode van 21 dagen en ontdek het zelf.