Ben je van plan een online onderneming te starten? Dan ben je bij CCV aan het juiste adres! Door onze jarenlange e-commerce ervaring hebben wij webwinkelsoftware ontwikkeld waarmee je eenvoudig zelf een webwinkel kunt starten. In deze startersgids leggen we je in 6 stappen uit wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van een succesvolle shop.
Met behulp van dit stappenplan en verschillende tips en tricks op het gebied van internetmarketing, ben je aan het einde van deze gids klaar om online te ondernemen. Of je nu een starter bent of al jarenlang een webshop of fysieke winkel runt, CCV helpt je graag bij het runnen van een online onderneming.
Profiteer van onze expertise en beschik over talloze mogelijkheden om te groeien!
De eerste stap bij het opzetten van jouw webshop is het bepalen en instellen van de categoriestructuur. Op deze manier creëer je voor zowel jezelf als voor jouw klant een duidelijk overzicht.
Startpunt > Mijn producten > Categorieën beheren > Voeg categorie toe
Om een nieuwe categorie toe te voegen klik je op ‘Voeg categorie toe’. Er volgt een venster waarin je alle gegevens van de categorie kunt invullen zoals de naam van de categorie en de SEO alias. Door een logisch zoekwoord als SEO alias te kiezen, verduidelijk je een URL. Daarnaast kun je in het categoriegedeelte de lay-out van de producten bepalen en is het ook mogelijk om diverse subcategorieën toe te voegen.
Startpunt > Mijn producten > Categorieën beheren > Voeg categorie toe > Onder niveau
Het toevoegen van subcategorieën vergroot het winkelplezier van jouw bezoekers. De indeling van jouw producten wordt op deze manier nog duidelijker en maakt het navigeren binnen jouw webwinkel nog gemakkelijker. Wanneer je subcategorieën aanmaakt, moet je er rekening mee houden dat er niet slechts een paar producten in komen te staan. Immers, anders is het aanmaken van subcategorieën niet nodig en zorgt het alleen maar voor verwarring bij jouw bezoekers.
Let op: Je kunt jouw webshop enkel inrichten op desktop. Wil je nadat jouw webshop live is, jouw orders en producten beheren via jouw mobiele telefoon? Dat kan met de CCV Shop Go app.
De categoriestructuur staat. Tijd om jouw producten in te laden en toe te wijzen aan de categorie waar ze thuishoren. Zorg voor een logische indeling zodat de klant niet te lang hoeft te zoeken naar het product. Dit kan namelijk tot gevolg hebben dat hij de webwinkel verlaat zonder tot een aankoop over te gaan.
Startpunt > Mijn producten > Producten beheren > Voeg product toe
Wanneer je op ‘Voeg product toe’ klikt zie je invoervelden die van toepassing zijn op het product. Hier bepaal je onder andere de prijs, de productnaam en productomschrijving, voeg je foto’s toe en geef je aan of het product op voorraad is. Nadat je op ‘Toepassen’ hebt geklikt, staat het product in jouw webshop.
Wil je op een laagdrempelige manier beginnen met producten verkopen? Denk dan eens aan dropshipping. Dit houdt in dat je via een groothandel jouw producten verkoopt waardoor je geen voorraad hoeft aan te leggen. Je kunt de producten van de groothandel op jouw webwinkel plaatsen en de verkoopprijs zelf bepalen. Wanneer iemand een bestelling plaatst in jouw shop, zet je deze vervolgens door naar de groothandel. De groothandel levert het product rechtstreeks aan jouw klant. Let op: je dient wel aangesloten te zijn bij een groothandel voordat je met hen kunt samenwerken.
Startpunt > App Store > Productvarianten
Stel, je verkoopt sneakers en biedt eenzelfde sneaker aan in de kleuren rood, blauw, geel en groen. Met de app “Productvarianten” kun je de diverse varianten eenvoudig aan elkaar koppelen door de producten als aparte producten toe te voegen aan jouw webshop, en ze vervolgens als productvariant in te richten. Je kunt dit zo instellen dat wanneer je aangeeft dat de blauwe sneaker een variant is van de rode sneaker, de rode sneaker logischerwijs ook een variant is van de blauwe sneaker, etc.
In de praktijk ziet een webshopbezoeker wanneer hij bijvoorbeeld op de productpagina van de rode sneaker terechtkomt, hier ook direct de blauwe, gele en groene sneaker afgebeeld waardoor hij eenvoudig kan doorklikken en zo op de productpagina van de andere sneaker belandt.
Startpunt > App Store > Kleuren
Bied jij op jouw webshop producten aan die de klant in meerdere kleuren kan kopen? Dan is de app ‘ Kleuren’ een perfecte aanvulling op jouw online winkel wanneer je ook de apps “Productfilters” en/of “Productvarianten” gebruikt.
De app “Kleuren” geeft je namelijk de mogelijkheid om de kleur van een productvariant op de productpagina te tonen middels een zogenaamd kleurbolletje. Bezoekers kunnen hierdoor eenvoudig zien in welke kleuren een product beschikbaar is. Ook kun je kleur als productfilter instellen, waardoor bezoekers eenvoudig kunnen filteren op kleur middels de kleurbolletjes.
Je kunt ‘Kleur’ als productvariant instellen, waardoor een bezoeker op de productpagina eenvoudig van bijvoorbeeld de zwarte variant van het product naar de rode variant van het product switcht door te klikken op het betreffende kleurbolletje.
Bezoekers kunnen de producten op jouw webshop filteren op basis van kleur door de gewenste kleurbolletjes te selecteren. Zo vinden zij eerder het product in de kleur waarnaar zij op zoek zijn en profiteren ze van nog meer gebruiksgemak op jouw webshop.
Startpunt > Mijn webshop > Mijn pagina’s > Voeg pagina toe
CCV Shop geeft je de mogelijkheid om – naast productpagina’s – ook andere pagina’s aan te maken. Voorbeelden hiervan zijn een nieuws- en contactpagina, een gastenboek of een blog. We noemen dit ook wel modulaire pagina’s. Het is verstandig om verschillende modulaire pagina’s toe te voegen aan jouw webshop zodat klanten meer op jouw website kunnen bekijken dan alleen producten. Door duidelijke pagina’s met extra informatie zijn klanten eerder geneigd om daadwerkelijk tot een aankoop over te gaan. Wees hierbij zo veelzijdig mogelijk. Het wekelijks verversen van deze pagina’s zorgt er ook voor dat je hoger eindigt in de zoekresultaten van Google.
Tip: Ververs deze pagina’s regelmatig. Een blog van 3 maanden oud schept geen vertrouwen en laat niet zien dat je actief bezig bent met jouw webwinkel.
Een potentiële klant wordt met een bezoek aan jouw webwinkel al op de homepage geconfronteerd met de lay-out. Binnen enkele seconden bepaalt een bezoeker wat hij van jouw webshop vindt. De lay-out van jouw shop is dus erg belangrijk. Met CCV Shop beschik je over tal van designmogelijkheden waarmee je jouw webshop kunt vormgeven.
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Webwinkel thema’s
CCV Shop biedt jou talloze designmogelijkheden in de vorm van algemene thema’s en geavanceerde thema’s. Houd bij het kiezen van een thema jouw doelgroep goed voor ogen. Wanneer jouw webshop er niet aantrekkelijk genoeg uitziet, is de kans groot dat jouw klanten niet tot een aankoop overgaan. Daarnaast is het belangrijk dat je gebruikmaakt van duidelijke productfoto’s en video’s. Mooi beeldmateriaal trekt nu eenmaal de aandacht. Heb je een lay-out gekozen maar wil je graag eens wat anders proberen? Je kunt altijd wisselen tussen de verschillende thema’s. Alle instellingen van jouw webshop blijven behouden waardoor het wisselen tussen thema’s geen enkel probleem is.
Tip: Jouw klanten houden van een over- zichtelijk design. Klanten die op een gebruiksvriendelijke website terechtkomen, gaan vaak sneller tot een aankoop over.
Heb je kennis van HTML en CSS? Dan kun je ook zelf een professioneel design ontwerpen met ProTOM. Deze module geeft je de vrijheid om de traditionele thema’s en vensterindelingen achterwege te laten en jouw eigen unieke thema te ontwikkelen.
Geef jouw klanten de gelegenheid om zelf te kunnen bepalen op welke manier zij betalen. CCV Shop heeft verschillende betaalmethoden waar je gebruik van kunt maken. Het aanbieden van meerdere betaalmethoden leidt vaak tot meer verkoop. Je voorkomt hiermee dat klanten afhaken wanneer ze niet de gewenste betaalmethode kunnen selecteren.
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad > Betaalmethodes
In Nederland kennen we een aantal betaalmethoden waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt. Dit zijn onder andere iDEAL, PayPal en betalen met creditcard. Meer dan de helft van alle online aankopen wordt afgerekend met iDEAL. Wij raden je daarom aan om in ieder geval iDEAL betalingen standaard te integreren in jouw webshop. Zo kan jouw klant online betalen via zijn of haar eigen vertrouwde internetbankieromgeving.
Misschien wil je jouw producten ook in het buitenland aanbieden. Dan is het noodzakelijk om ook buitenlandse betaalmethoden aan te bieden. De meest gangbare buitenlandse betaalmethode is PayPal. Daarnaast biedt CCV Shop je ook de volgende betaalmethoden aan: Bancontact, SOFORT, Giropay, Creditcard, Afterpay, Klarna en 2Checkout.
Je kunt jouw webshop koppelen aan een Payment Service Provider (PSP). Een PSP is een organisatie die in één online module verschillende betaalmethoden aanbiedt, zoals iDEAL of creditcard. Door gebruik te maken van een PSP heb je zelf geen omkijken naar de afhandeling van het betaalproces. Afhankelijk van de PSP betaal je wel of geen maandelijkse lasten. Vaak betaal je per transactie. Je kunt zelf kiezen welke PSP het beste bij jouw webshop past. Voorbeelden zijn: CCV Pay, Rabobank OmniKassa, Buckaroo, Mollie en Sisow.
Tip: Een product aanschaffen en achteraf pas betalen wordt steeds gangbaarder. In Nederland is het zelfs verplicht om een dergelijke optie aan te bieden. Voorbeelden van achteraf betaalmethoden zijn bijvoorbeeld Klarna en Afterpay.
Na een geplaatste order wordt het logistieke proces in gang gezet. Verzendkosten, zonebeheer, verpakkingsmateriaal: allemaal zaken die je goed geregeld moet hebben om ervoor te zorgen dat jouw product goed aankomt. Maar hoe pak je dit het beste aan en waar moet je zoal rekening mee houden?
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Verzendkosten & logistiek > Verzendkosten beheer
Je kunt de verzendkosten voor eigen rekening nemen of doorberekenen aan de klant. Klanten houden niet van onverwachte verzendkosten. Wees daarom zo transparant mogelijk en vermeld de verzendkosten duidelijk op jouw webshop. Stel jouw verzendkosten daarnaast niet te hoog in, dit schrikt af en werkt daardoor niet conversieverhogend. De verzendkosten worden bepaald door het gewicht van het pakket, de plaats van aflevering en de omvang. Je kunt de verzendkosten zelf bepalen op basis van:
Een vast bedrag per verzending
Het gewicht van het pakket
Geen verzendkosten boven op een bepaald bedrag
Verzendkosten per land
Verzendkosten per pakket
De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van de zone en de verpakking die je mee hebt gegeven aan het product. Het versturen van brievenbuspost is bijvoorbeeld goedkoper dan het versturen van een product in een kartonnen doos. Sinds 2007 is het in Nederland wettelijk verplicht om btw te berekenen over de verzendkosten. Wanneer je deze optie in jouw onderhoudstool aanzet, wordt de btw automatisch doorberekend.
Tip: Verzendkosten zijn de belangrijkste reden voor klanten om af te haken. Houd hier rekening mee. Wees transparant en voorkom het verrassingseffect.
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Verzendkosten & logistiek > Landen- en zonebeheer
Landen kunnen worden verdeeld in vijf zones. Wanneer een klant iets bestelt, geeft deze het afleverland aan. Je kunt verschillende landen aan één van de vijf zones toevoegen. Verder kun je bij elke zone het volgende instellen: geen btw berekenen of btw voor bedrijven verleggen (hiervoor moet bij de order een btw-nummer opgegeven worden). Met het gebruik van zonebeheer kun je per zone andere verzendkosten berekenen, afhankelijk van hoe je de zones hebt ingedeeld. Daarnaast kun je aangeven of je aan bedrijven uit een bepaalde zone wel of geen btw moet doorberekenen.
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Verzendkosten & logistiek > Verpakkingbeheer
De producten die je verzendt moeten uiteraard goed verpakt worden. Met CCV Shop heb je de keuze uit verschillende verpakkingen waaronder brievenbuspost of een kartonnen doos. Door op de button ‘Voeg toe’ te klikken, kun je ook zelf een verpakking toevoegen. Door gebruik te maken van de importtool kun je direct de juiste verpakking koppelen aan jouw producten.
Jouw webwinkel staat. Nu wordt het tijd om naamsbekendheid te genereren. Dat lukt alleen als je prominent aanwezig bent op internet. Je kunt internetmarketing op verschillende manieren inzetten. In dit hoofdstuk lichten we dit verder toe.
Startpunt > App Store > Vergelijkingssites
Vergelijkingssites zijn websites die dezelfde producten van verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. Door je aan te melden bij diverse vergelijkingssites is jouw webwinkel voor potentiële klanten beter vindbaar. Daarnaast zijn de bezoekers van een vergelijkingssite over het algemeen erg koopgericht. Ze zitten in de laatste stap van het aankoopproces, weten vaak al wat ze willen aanschaffen en zijn alleen nog op zoek naar de juiste aanbieder. In de App Store van CCV Shop vind je diverse koppelingen met vergelijkingssites als Beslist, Kieskeurig en Tweakers.
Nadat je de gewenste app hebt geïnstalleerd, kun je de instellingen aanpassen via Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Vergelijkingssites, affiliates & keurmerken.
Startpunt > App Store > Reviews
We onderscheiden twee soorten reviews: productreviews en webshopbeoordelingen. Productreviews gaan enkel over één product, webshopbeoordelingen zijn beoordelingen van jouw gehele webshop. Goede reviews werken conversieverhogend. Wanneer potentiële klanten goede beoordelingen lezen, gaan ze sneller over tot een aankoop. In de App Store van CCV Shop vind je koppelingen met de app Productreviews, KiyOh en Feedback Company. Je kunt met deze apps klantbeoordelingen verzamelen en publiceren. Na een bestelling in jouw webwinkel, wordt er automatisch een beoordeling aan de klant gevraagd.
Nadat je de gewenste app hebt geïnstalleerd kun je de instellingen aanpassen via Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad.
Startpunt > App Store > Facebook Business Extenstion
Social media zoals Facebook en Instagram zijn enorm in populariteit gegroeid, en ook het verkopen van producten via deze kanalen gebeurt steeds vaker. Wil jij jouw webshopproducten ook op Facebook aanbieden? En heb je een Facebook business account? Dan is het met de Facebook Business Extension app mogelijk om een productcatalogus aan te maken die je vervolgens op jouw Facebookpagina kunt tonen. Je bepaalt zelf welke producten je in de catalogus wilt tonen.
Startpunt > Mijn klanten > Mailingtool
Veel webshops en bedrijven maken gebruik van e-mailnieuwsbrieven, een veelgebruikt marketinginstrument door webwinkeliers. Het is een laagdrempelige manier om snel te communiceren met jouw (potentiële) klanten. Via een nieuwsbrief kun je makkelijk inspelen op recente gebeurtenissen, updates versturen en aanbiedingen doen. Uit onderzoek is gebleken dat een nieuwsbrief nog effectiever is dan social media. Een nieuwsbrief komt bijna altijd aan en is vaak gericht op een bepaalde klantengroep. Dit zorgt voor meer binding en werkt conversieverhogend.
Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Zoekmachine en statistieken > Google
Google Ads is het advertentieprogramma van Google, en het vereist enige kennis om dit goed in te zetten. Wanneer je gebruikmaakt van dit advertentieprogramma betaal je pas op het moment dat iemand op jouw advertentie klikt. Dit wordt Cost Per Click genoemd. Het voordeel hiervan is dat je zelf jouw budget kunt instellen. Wanneer dit budget bereikt is, wordt de advertentie automatisch uitgeschakeld. Zet je Google Ads in, dan verschijnt jouw advertentie boven of onder de zoekresultaten van Google. Je geeft aan bij welke zoekwoorden van Google jouw advertentie moet verschijnen. Zorg dus dat je relevante zoekwoorden gebruikt en dat de tekst in de advertentie hierop aansluit.
Met Google Search Console kun je de indexering van jouw webshop bekijken binnen Google. Deze tool maakt het mogelijk om jouw webshop door de ogen van Google te zien. Je krijgt onder andere inzicht in de links naar jouw webshop, in welke pagina’s niet goed werken en kunt zien via welke zoekwoorden bezoekers jouw webshop hebben gevonden.
Google Analytics is een gratis programma van Google waarmee je inzicht krijgt in de statistieken van jouw webshop. Waar komen jouw bezoekers vandaan? Welke pagina’s van jouw webshop worden het meest bekeken en hoeveel tijd spenderen bezoekers op jouw webshop voordat zij deze weer verlaten? Waardevolle informatie die je kan helpen bij het verbeteren van jouw webshop.
Wanneer je jouw webshop hebt ingericht, is het belangrijk dat je goed vindbaar bent in Google. De regels omtrent zoekmachine- optimalisatie veranderen regelmatig. Daarom is het goed om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen zodat je zoveel mogelijk bezoekers blijft trekken.
Het is belangrijk dat je webshop goede en duidelijke teksten bevat. Om hoog in de zoekresultaten van Google te eindigen, moeten je teksten in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
Stel een lijst op met zoekwoorden. Zoekwoorden die van belang zijn voor je webshop in het algemeen en voor de producten die je verkoopt. Schrijf voor elk woord of combinatie aan woorden een tekst die elk op een afzonderlijke webpagina voorkomt. Wanneer je heel veel verschillende zoekwoorden en onderwerpen op één pagina behandelt, kan Google niet goed inschatten wat de belangrijkste tekst is.
Het is belangrijk dat deze in de titel, subkoppen en aan het begin en einde van een tekst voorkomen. Houd er wel rekening mee dat je tekst goed leesbaar moet blijven en overdrijf het aantal zoekwoorden niet. Google waardeert relevantie, maar vooral teksten die prettig leesbaar zijn.
Dit vergroot je vindbaarheid. Bovendien is het vaak niet toegestaan om teksten van anderen te kopiëren wegens auteursrechten.
Startpunt > Mijn producten > Producten beheren > Wijzig product > Metadata
Als klanten via een zoekmachine op zoek zijn naar informatie, krijgen ze in de zoekresultaten drie dingen te zien van elke website: de titel, een korte omschrijving en de URL. Wil je jouw webwinkel optimaliseren voor zoekmachines? Geef elke pagina dan een duidelijke paginatitel en vul zogenaamde meta descriptions in. Een meta description is een korte omschrijving van de pagina die direct zichtbaar is in de zoekresultaten. Het instellen kost weinig tijd, maar levert veel nieuwe bezoekers op.
Startpunt > Mijn producten > Producten beheren > Wijzig product > Media
Afbeeldingen zijn een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie en versterken vaak ook de inhoud. Laat Google weten waar jouw afbeeldingen over gaan. Gebruik hiervoor de alttag. Hiermee geef je de afbeeldingen een soort label. Laat in de omschrijving van de afbeelding zoveel mogelijk relevante zoektermen terugkomen.
Linkbuilding is heel belangrijk voor het vergroten van je vindbaarheid. Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links die naar jouw website verwijzen. Maar hoe verkrijg je die? Je bent immers grotendeels afhankelijk van derden. Het is goed om uit te zoeken welke websites gerelateerd zijn aan die van jezelf. Door vervolgens contact met hen op te nemen en aan te bieden om relevante content aan te leveren (blogs, columns etc.) zullen zij sneller een link naar je website plaatsen. Verder kun je ook handmatig linkbuilden door bijvoorbeeld links te ruilen, op te nemen in advertenties of ze via een forum te vermelden. Hoe meer relevante links er naar jouw website verwijzen, hoe hoger je scoort in Google.
Naast de reguliere tools om jouw webwinkel goed neer te zetten, biedt CCV je allerlei extra functionaliteiten waarmee je jouw shop kunt uitbreiden en optimaliseren. Je beschikt op deze manier over talloze mogelijkheden om te groeien. De voordelen van CCV Shop op een rij:
Iedere webshop is anders en iedere webshopeigenaar heeft behoefte aan andere functies. Daarom beschikt CCV Shop over een App Store. Hier vind je (gratis en betaalde) apps waarmee je jouw webwinkel kunt blijven uitbreiden met nieuwe functionaliteiten. De apps die je onder andere in onze App Store vindt zijn koppelingen met boekhoudhoudprogramma’s, betaalmethoden en verzendpartijen. Het installatieproces is heel eenvoudig en kun je vergelijken met het installeren van apps op jouw mobiele telefoon.
Normaal gesproken doorlopen klanten stap voor stap het bestelproces tijdens de aankoop van een product. Het komt vaak voor dat klanten producten in hun winkelmand plaatsen en vervolgens de webwinkel verlaten zonder af te rekenen. Het checkoutproces is dus erg belangrijk. Bij iedere extra stap die een klant moet doorlopen, bestaat de kans dat hij afhaakt. Om dit te voorkomen kun je bij CCV Shop gebruikmaken van de One Page Checkout of de One Step Checkout. Hiermee wordt het hele checkoutproces op één pagina weergegeven. Zo wordt het afronden van een bestelling nog overzichtelijker, sneller en gemakkelijker gemaakt.
Het aanbieden van productbundels kan conversieverhogend werken omdat klanten vaak verleid worden tot het doen van een extra aankoop. Verkoop je bijvoorbeeld een paraplu, dan kun je daarbij ook een regenjas en regenlaarzen met korting aanbieden. Door het samenstellen van verschillende productbundels zorg je ervoor dat klanten meer gerelateerde producten met korting kunnen bestellen.
Veilige websites voorzien van een SSL-certificaat worden door Google beter gewaardeerd en scoren hoger in de zoekresultaten. CCV beveiligt iedere webshop standaard met een Basic SSL-certificaat, waardoor alle pagina’s met persoonsgegevens zijn beschermd. Je kunt deze beveiliging uitbreiden naar alle pagina’s binnen jouw shop middels Full SSL.
Je kunt als klant gebruikmaken van onze eigen Payment Service Provider: CCV Online Payments. Hiermee heb je in één dashboard realtime inzicht in jouw online verkopen én ontvangen betalingen. Kies je voor CCV Online Payments, dan hoef je niet meer in te loggen bij een andere Payment Service Provider en regel je alle betalingen in de onderhoudstool van jouw webshop. CCV Online Payments kent scherpe tarieven. Voor jou als klant zijn deze nog voordeliger. Je betaalt geen abonnements- of opstartkosten en je betaalt de kosten per transactie achteraf.
Of je nu een starter bent of een ervaren webwinkelier, met onze Design Studio willen wij je volledig ontzorgen en helpen om het optimale uit jouw webshop te halen. Door je op verschillende gebieden te ondersteunen, zorgen we er samen voor dat je onbezorgd online kunt ondernemen.
Om je volledig te ontzorgen, bieden wij uiteraard meerdere diensten aan. Ook op het gebied van het beveiligen van jouw webshop, SEO/SEA, technische bijscholing, het inladen van producten, kleine designaanpassingen en hulp bij het overstappen, ondersteunen we je graag. Bekijk alle mogelijkheden.
Heb je alle stappen doorlopen? Dan ben je klaar om online te ondernemen! Wij helpen onze klanten graag om succesvol te worden, en bieden daarom volop ondersteuning tijdens het starten en runnen van hun shop.
Wil je meer weten over wat er komt kijken bij het starten en succesvol runnen van jouw eigen webwinkel? Of wil je meer weten over hoe je onze software het beste kan gebruiken? Op onze Educatie pagina vind je diverse gratis e-books die jou op weg kunnen helpen. Heb je liever persoonlijk contact met één van onze specialisten? Plan dan een gratis demo in zodat je kunt zien hoe onze software werkt.
Wil je meer informatie over het starten van een webshop en alles wat daar bij komt kijken? Neem dan contact op met het supportteam via 088 990 7700 of mail naar support@ccvshop.nl.